Administrative Assistant
Kiinnostaako sinua monipuolinen ja mielenkiintoinen työ johtoryhmän tukena, finanssimaailman ytimessä? Etsimme nyt vakituiseen tehtävään assistenttia toimimaan yhdessä meidän Head of CEO’s Office/Executive Assistantin kanssa, joka toimii myös esihenkilönäsi. Työ alkaa heti sopivan henkilön löydyttyä.
Tehtävässä pääset tarkastelemaan rahoitusalaa liiketoimintamme uniikista näkökulmasta ja teet myös säännöllisesti yhteistyötä Euroclear-konsernin kansainvälisten kollegojen kanssa.
Roolin vastuualueisiin kuuluvat muun muassa:
- Päivittäiset hallinnolliset tehtävät johtoryhmän tukena
- Sisäisten ja ulkoisten kokousten ja tapahtumien suunnittelussa ja järjestämisessä avustaminen
- Erilaisten dokumenttien, raporttien ja esitysten valmistelu
- Johtoryhmän avustaminen matkajärjestelyissä, matkakulujen hallinnoinnissa sekä matkavarausjärjestelmän ylläpito
- Tarvittaessa kokousten sihteerinä toimiminen
- Tarvittaessa sisäisessä viestinnässä avustaminen ja tietojen ylläpito intranetissä (Sharepoint)
- Henkilöstötapahtumien järjestämiseen osallistuminen Muut toimisto- ja hallinnolliset tehtävät tarpeen mukaan
Toivomme hakijoilta:
- Vähintään 2-3 vuotta kokemusta johdon / hallinnon assistentin tehtävistä. Kokemus kansainvälisistä organisaatioista sekä rahoitusalasta on selkeä etu.
- Vahvoja hallinnointi- ja organisointitaitoja
- Kykyä työskennellä erilaisten sidosryhmien kanssa, vaihtelevien työtehtävien parissa, myös aikapaineessa.
- Erittäin hyviä MS Office-taitoja (Outlook, OneNote, Word, PowerPoint, Excel, Sharepoint)
- Valmiutta työskennellä kansainvälisessä ja monikulttuurisessa työympäristössä
- Taitoa tuottaa laadukasta ja sujuvaa tekstiä ja muuta esitysmateriaalia.
- Tehtävässä vaaditaan erinomaista kirjallista ja suullista suomen ja englannin kielen taitoa. Muut kielet katsotaan eduksi.
- Itsenäiseen rooliin sopivaa proaktiivista, innostunutta ja huolellista otetta työhön
- Mielenkiintoa tarttua erilaisiin tehtäviin ja projekteihin, ratkoa haasteita ja kehittää omaa työkuvaasi ja osaamistasi
Euroclear Finland tarjoaa työntekijöilleen henkilöstöetuina lounasedun, kulttuuri- ja liikuntaedun sekä kattavan sairaskuluvakuutuksen. Vuosittaisissa henkilöstökyselyissä kiitosta annetaan erityisesti mukaville työkavereille, jotka auttavat aina kun sitä tarvitaan, ja ovat oman alansa huippuasiantuntijoita.
Viihtyisä toimistomme sijaitsee erinomaisten kulkuyhteyksien päässä Kampissa, Helsingin ydinkeskustassa. Teemme töitä lähi- ja etätyötä yhdistellen.
Toivottavasti herätimme kiinnostuksesi! Hakeaksesi paikkaa lähetäthän hakemuksesi ja CV:si osoitteessa www.euroclear.com/careers. Lisääthän mukaan myös palkkatoiveesi.
Hakuaika tehtävään päättyy 30.11.2023, mutta käsittelemme hakemuksia jo hakuaikana.
Tehtävään valittavalle tehdään luottotietojen tarkistus, huumetestaus ja perusmuotoinen turvallisuusselvitys luotettavuuden varmistamiseksi turvallisuusselvityslain (726/2014) mukaisesti.
Mikäli haluat kysyä lisätietoja itse tehtävästä, voit olla yhteydessä Head of CEO’s Office/Executive Assistant Anne Grahn-Löytäseen, puh. +358 40 824 3266 tai sähköpostitse anne.grahn-loytanen(at)euroclear.com, parhaiten tavoitettavissa 16.11.2023 klo 10:00-11:00, 17.11.2023 klo 10:00-12:00, 23.11.2023 klo 13:00-14:00 ja 24.11.2023 klo 12:00-13:00.
Euroclear Finland (Suomen Arvopaperikeskus) is part of Euroclear Group, the world's largest provider of domestic and cross-border settlement and related services for bond, equity, funds and derivative transactions. As the central securities depository of Finland we play a central role in the Nordic capital market, holding the registers for shares and debt securities and settling all transactions and disposals for those securities. We also provide comprehensive custody and issuer services together with a wide range of general meeting services. In operation since 1992, Euroclear Finland has assets of nearly 500 billion euros in its custody in over 2.3 million customer accounts. Euroclear Finland’s operating income was €55.9 million in 2022. The company employs around 125 talented employees and is located in Helsinki.
For more information about Euroclear Finland, please visit www.euroclear.com/finland
Euroclear Finland työpaikkana - Uniikkia työtä finanssimaailman ytimessä (duunitori.fi)
Administrative Assistant
Are you interested in diverse and interesting work supporting the management team, at the heart of the financial world? We are now looking for an assistant for a permanent position to work together with our Head of CEO's Office/Executive Assistant, who will also act as your manager. The work begins as soon as a suitable person is found. In this position, you will be able to look at the financial sector from the unique perspective of our business and also collaborate regularly with international colleagues in the Euroclear Group.
The responsibilities of the role include:
- Daily administrative tasks supporting the management team
- Assisting in planning and organising internal and external meetings and events
- Preparation of various documents, reports and presentations
- Assisting the management team with travel arrangements, managing travel expenses and maintaining the travel reservation system
- Acting as secretary for meetings
- Assisting with internal communications and maintaining information on the intranet (Sharepoint)
- Participation in the organisation of staff events
- Other office and administrative tasks as needed
Preferred qualities:
- At least 2-3 years of experience in managerial / administrative assistant positions. Experience in international organizations as well as in the financial sector is a clear advantage.
- Strong administrative and organisational skills
- Ability to work with different stakeholders, with varying tasks, even under time pressure
- Very good MS Office skills (Outlook, OneNote, Word, PowerPoint, Excel, Sharepoint) Readiness to work in an international and multicultural work environment
- Ability to produce high-quality and fluent text and other presentation material
- The position requires excellent written and verbal skills in Finnish and English. Other languages are considered an advantage
- Proactive, enthusiastic and careful approach to work suitable for an independent role
- Interest in taking on different tasks and projects, solving challenges and developing your own job description and skills
Euroclear Finland offers its employees lunch benefit, culture and sports benefits and comprehensive health insurance as employee benefits. According to our annual surveys, we have very nice colleagues who help you whenever it is needed and are experts in their field. Our comfortable office is located with excellent transport connections in Kamppi, in the heart of Helsinki. We combine face-to-face and remote work. We hope we gained your interest!
To apply, please send your application and CV at www.euroclear.com/careers. Please also include your salary requests. The application period for the position ends on 30.11.2023, but we will process applications already during the application period.
The standard security clearance according to the Security Clearance act 726/2014 and credit check will be conducted for the selected person as well as a drug testing before commencement of the employment.
If you would like to ask for more information about the position itself, you can contact Head of CEO's Office/Executive Assistant Anne Grahn-Löytänen, tel. +358 40 824 3266 or by email anne.grahn-loytanen(at)euroclear.com, best reached on 16.11.2023 at 10:00-11:00, on 17.11.2023 at 10:00-12:00, on 23.11.2023 at 13:00-14:00 and on 24.11.2023 at 12:00-13:00.
Euroclear Finland (Suomen Arvopaperikeskus) is part of Euroclear Group, the world's largest provider of domestic and cross-border settlement and related services for bond, equity, funds and derivative transactions. As the central securities depository of Finland we play a central role in the Nordic capital market, holding the registers for shares and debt securities and settling all transactions and disposals for those securities. We also provide comprehensive custody and issuer services together with a wide range of general meeting services. In operation since 1992, Euroclear Finland has assets of nearly 500 billion euros in its custody in over 2.3 million customer accounts. Euroclear Finland’s operating income was €55.9 million in 2022. The company employs around 125 talented employees and is located in Helsinki.
For more information about Euroclear Finland, please visit www.euroclear.com/finland
Euroclear Finland työpaikkana - Uniikkia työtä finanssimaailman ytimessä (duunitori.fi)
$ads={1}